honarefarabi

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی به منظور آموزش آکادمیک موسیقی به علاقه مندان هنر والای موسیقی تشکیل شده است.

honarefarabi

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی به منظور آموزش آکادمیک موسیقی به علاقه مندان هنر والای موسیقی تشکیل شده است.

امتیازات ویژه آموزشگاه موسیقی هنر فارابی برای هنرجویان


– اعزام سالیانه هنرجویان برگزیده آواز کلاسیک به اپرای هانوفر آلمان از معتبرتیرین اپراهای جهان میباشد
– هنرجویان آموزش دیده در آکادمی موسیقی هنر فارابی جذب ارکسترها و گروه کر این آکادمی شده و یا به سایر ارکسترها و گروه های معتبر کشور معرفی میگردند
– از جمله دیگر برنامه های آکادمی هنر فارابی کنسرتهای پایان ترم می باشد که جهت همه هنرجویان برگزار میگردد و منتخبین این کنسرتها با حمایت آکادمی در تالارهای بزرگ تهران به اجرای کنسرت عمومی میپردازند.
– برگزاری مسابقات خوانندگی نیز از جمله برنامه های آکادمی موسیقی هنر فارابی می باشد که برگزیدگان مورد حمایت آکادمی قرار گرفته و جهت ایشان آلبوم موسیقی رایگان تولید می گردد.
– از دیگر اقدامات آکادمی موسیقی هنر فارابی ، برگزاری مستر کلاسهای مختلف با دعوت از اساتید بین المللی خارج کشور می باشد که اولویت شرکت در این کلاس ها با هنرجویان آکادمی می باشد

آخرین مطالب

۱۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش سه تار

سه تار از سازهای سنتی و اصیل ایرانی است که با استفاده از ناخن انگشت اشاره نواخته می‌شود. این ساز پرطرفدار، از ۴ سیم برخوردار بوده که از کاسه تا پنجه ساز را در بر گرفته‌اند. با اینکه این ساز از حجم صوتی کمتری نسبت به برخی دیگر از سازها برخوردار است، اما صدای بسیار نافذ و دلنشینی دارد. ساز سه تار محبوبیت زیادی در میان ایرانیان دارد و عده‌ی زیادی از هنردوستان به سراغ آموزش سه تار می‌روند.

آموزش سه تار زدن شامل مراحل مختلفی است که در جلسات متوالی به هنرجو آموزش داده می‌شود. در جلسه اول معمولا شخص استاد به معرفی ساز سه تار پرداخته و روش صحیح دست گرفتن آن را به هنرجویان آموزش خواهد داد. در جلسات بعدی نیز اصول دیگری چون آموزش نت‌های اصلی و روش صحیح مضراب زدن به هنرجو یاد داده می‌شود.

برای ورود به سطح پیشرفته ساز سه تار، باید در ابتدا گام‌های اولیه را طی کرده و در سطح مبتدی به خوبی پیشرفت کرد. هرچقدر فرد هنرجو پایه خود را در سطح مبتدی ساز سه تار قوی‌تر کند، در آموزش سه تار حرفه‌ای عملکرد بهتری خواهد داشت. برای همین نمی‌توان از اهمیت دوره مبتدی ساز سه تار غافل بود و باید به آن توجه زیادی شود.

برای گذراندن دوره حرفه‌ای آموزش سه تار، بهتر است آموزشگاهی انتخاب شود که از اساتید به نامی در این زمینه استفاده می‌کند. دوره حرفه‌ای آموزش سه تار باید شامل کلیه نکات و اصول لازم باشد و تمام قوانین به خوبی به فرد هنرجو یاد داده شود. برای همین اگر در سطح حرفه‌ای مباحث لازم به خوبی به هنرجو منتقل نشود، ممکن است فرد انگیزه خود را برای ادامه کلاسها از دست بدهد.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

آموزشگاه سنتور

اگر به دنبال یک آموزشگاه سنتور مناسب هستید، باید فاکتورهای مختلفی نظیر فضای آموزشگاه، تبحر اساتید، هزینه کلاس‌ها و سابقه موسسه را در داشته باشید. یکی از موسسه‌های معتبر در تهران که می‌توانید برای یادگیری سنتور به آن مراجعه کنید، هنر فارابی است.

بهترین آموزشگاه سنتور در تهران کجاست؟ امروزه جوانان و نوجوانان بسیاری از سنین پایین علاقه خود را به موسیقی نشان داده و نیاز به آموزش صحیح در این حوزه دارند. تهران از مستعد ترین شهرهای کشور در زمینه آموزش سنتور است. هنر فارابی یکی از آموزشگاه‌های سنتور به نام در شمال تهران است که اغلب ساز‌های ایرانی و کلاسیک در آن آموزش داده می‌شود. سنتور نیز یکی از ساز‌هایی است که در این مجموعه بسیار مورد توجه بوده دوره‌های آموزشی بسیاری برای آن در نظر گرفته می‌شود.

آموزشگاه سنتور هنر فارابی در شمال تهران و منطقه میردامادا واقع شده است. در این آموزشگاه می‌توانید سنتور را به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید و حتی ساز مناسب‌تان را نیز از فروشگاه این مجموعه خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با این آموزشگاه تماس حاصل کنید.

 

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

آموزش تار

تار از جمله سازهایی است که خواننده‌ها به خصوص در اجرای آوازهای محلی از آن بسیار استفاده می‌کنند. به دلیل صدای دلنشینی که تار دارد، این ساز توانسته است محبوبیت ویژه‌ای در میان هواداران موسیقی کسب کند.

این روزها کلاس‌های آنلاین طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و به دلیل شیوع کرونا آموزشگاه‌های موسیقی نیز به آموزش تار به صورت آنلاین روی آورده‌اند.

البته کیفیت کلاس‌های آنلاین تار با یکدیگر متفاوت است و به همین خاطر در هنگام ثبت نام در یک آموزشگاه موسیقی، علاوه بر بررسی اساتید باید به نحوه برگزاری کلاس‌ هم دقت کنید. برای مثال بسیاری از آموزشگاه‌های موسیقی آموزش تار را از طریق فیلم‌های ضبط شده به هنرجویان ارائه می‌کنند. در این حالت، هنرجو تعاملی با استاد ندارد و بازده کلاس نیز پایین خواهد بود.

اما کلاس‌های آنلاین آموزش تار در آموزشگاه موسیقی هنر فارابی به این صورت نیست و هنرجویان نهایت استفاده را از کلاس خواهند برد. این مورد باعث می‌شود تا بازده کلاس‌های آنلاین آموزش تار نیز درست به اندازه کلاس‌های حضوری باشد، فقط با این تفاوت که وقت و هزینه کمتری صرف شده است.

باید توجه داشته باشید، که کلاس آنلاین آموزش تار برای کسی مناسب است که می‌خواهد زمان محدودی در برای شرکت در کلاس صرف کند. اغلب دانشجویانی که کلاس‌های دانشگاه‌شان با کلاس‌های موسیقی‌شان تداخل دارد و زمان کافی برای رفت و آمد به کلاس ندارد، از آموزش آنلاین تار استفاده می‌کنند. البته بسیاری از کسانی که در شهرستان هستند و امکان ارتباط با اساتید برتر تار را ندارند نیز از مخاطبان کلاس‌های آنلاین مجموعه هنر فارابی هستند.

همچنین کلاس‌های آنلاین هزینه‌ کمتری نسبت به کلاس‌های حضوری دارند، چرا که هزینه رفت و آمد استاد و هزینه‌های مربوط به محل برگزاری کلاس به شکل کامل حذف می‌شود.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

آموزش ساز دهنی

یادگیری ساز دهنی را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع یادگیری هارمونیکا لازم است تا در ابتدا یک ساز دهنی مناسب برای خود انتخاب کنید. چند نوع هارمونیکا وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. ساز ذهنی انتخابی شما می‌تواند ترمولو، کروماتیک و یا دیاتونیک باشد. برای یادگیری و تمرین باید یک ساز دهنی با کیفیت خریداری کنید، اما اگر ندانید کدام یک برای شما مناسب است، ممکن است در نهایت با خرید اشتباه، پول‌تان را هدر بدهید.

فاکتور بعدی که قبل از شروع آموزش ساز دهنی باید به آن توجه کنید، تنفس است. هارمونیکا در مقایسه با سایر ساز‌های بادی، یک ساز آسان برای یادگیری به حساب می‌آید. با این وجود برای نواختن صحیح این ساز باید یاد بگیرید که تنفس‌تان را کنترل کنید. هر نت ساز دهنی با مکش یا دمیدن روی سوراخ‌ها ایجاد می‌شود و اغلب مبتدیان تصور می‌کنند که دمیدن در ساز دهنی به سادگی فوت کردن در یک بادکنک است، در صورتی که صدا‌های تولید شده به این روش ناخوشایند هستند.

در نهایت نیز لازم است تا آموزشگاهی مناسب و استادی زبردست پیدا کرده و آموزش ساز دهنی را هر چه سریع تر آغاز کنید.

آموزش ساز دهنی کروماتیک

ساز دهنی کروماتیک در سال ۱۹۱۸ میلادی ساخته شد و شامل هر ۱۲ نیم پرده گام است. در این نوع ساز دهنی، شستی‌ای قرار داده شده که برای تعویض زبانه سوراخ نواختن استفاده می‌شود. در واقع با فشار کلید می‌توان نیم‌ پرده بالاتر از هر نتی را اجرا کرد و به همین علت این ساز می‌تواند ۱۲ نت گام را بنوازد و برای همین در موسیقی کلاسیک، جز و پاپ کاربرد بسیاری دارد. این ساز از ۲٫۵ تا ۴ اکتاو قابلیت دارد و در انواع ۱۰، ۱۲ و ۱۶ سوراخی موجود است.

در آموزش ساز دهنی کروماتیک تئوری‌های موسیقی، ریتم خوانی و نت خوانی از پایه ترین مباحث آموزش داده می‌شود. هنرجویانی که به خوبی تمرین کنند و زمان کافی برای یادگیری این ساز بگذارند، بعد از ۴ جلسه می‌توانند دو قطعه بنوازند. ترم‌ها برای آموزش ساز دهنی کروماتیک کوتاه در نظر گرفته شده که ثبت نام برای هنرجویان راحت تر باشد، توجه داشته باشید که ۴ جلسه‌ای بودن ترم مبنی بر اتمام مباحث و حرفه‌ای شدن در ساز نیست، بلکه یادگیری هر چیزی اصول و مراحلی داره که باید طی بشود.

گران ترین و کامل ترین نوع ساز دهنی، کروماتیک است و در صورتی که علاقه مند به این ساز شده‌اید بهتر است از هارمونیکای کروماتیک آموزش خود را شروع کنید.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

قیمت تنبک

قیمت تنبک

موارد زیادی بر روی قیمت تنبک تاثیر گذار هستند و برای خرید هر سازی بهتر است به فاکتورهای کیفی و استانداردهای لازم آن محصول دقت کنید و فریب نام برندهای تولیدکننده را نخورید.

با توجه به این که انواع مختلف تنبک‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند، در این قسمت از مقاله به معرفی چندتا از تنبک‌ها به همراه قیمت هر یک از آن می‌پردازیم:

• تنبک یداللهی با قیمت ۸ میلیون تومان

• تنبک شیرانی مدل نیکا با قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

• داربوکاپیچی پژواک با قیمت ۳۵۰ هزار تومان

• تنبک شیرانی ۴ مهره مدل زبان گنجشک با قیمت ۴ میلیون و۶۵۰ هزار تومان

• تنبک شیرانی مدل یک مهر با قیمت یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

• تنبک حلمی یک تکه سنتی گردو با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

• تنبک حلمی مدل خاتم کاری با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

• تنبک ترکه‌ای برند مهدی پور با قیمت ۷۲۰ هزار تومان

• تنبک شیرانی مدل دارا با قیمت۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

• تنبک فایبرگلاس حلمی با قیمت ۶۴۰ هزار تومان

• تنبک میرزاخانی زبان گنجشک با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت تنبک از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸ میلیون تومان متغیر است که این اختلاف قیمت به نوع و کیفیت ساز بستگی دارد.

قیمت تنبک فلزی

تنبک فلزی قیمت پایین تری به نسبت تنبک‌هایی که از جنس چوب هستند، دارد و قیمت این محصول در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت تنبک ساده

قیمت تنبک‌ مبتدی به نسبت تنبک‌ حرفه‌ای پایین تر است، اما بسته به جنس چوب به کار رفته در تولید آن و برند ساز، قیمت تنبک ساده نیز متغیر خواهد بود. در نتیجه باید در ابتدا برند مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به بررسی قیمت تنبک‌های ساده آن برند بپردازید.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

قیمت سنتور

قیمت سنتور ارزان

اینکه شما در نواختن سنتور مبتدی هستید یا حرفه‌ای، تاثیر زیادی بر روی انتخاب ساز شما دارد. به طور کلی قیمت سنتور مبتدی و مناسب بین ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است و سنتور‌های حرفه‌ای گاهی اوقات تا ۶ میلیون تومان هم قیمت می‌شوند.

البته توصیه می‌شود اگر واقعا به سنتور علاقه دارید، درگیر قیمت آن نشوید و کیفیت را در درجه اول در انتخاب‌های خود قرار دهید.
توجه داشته باشید که در تعیین قیمت سنتور یکی از مهم ترین فاکتورها، نوع چوب به کار رفته در ساخت آن است.

چوب گردو و آزاد از سایر چوب‌ها بهتر و گران تر هستند. اخیرا تعداد فروشندگانی که چوب‌های بی کیفیت که پس از مدتی انحنا پیدا می‌کنند را به نام چوب گردو به هنرآموزان می‌فروشند، زیاد شده است و به همین خاطر بهتر است از یک فروشگاه معتبر ساز خود را خریداری کنید. اگر به دنبال سنتور ارزان هستید، می‌توانید از انواع مبتدی آن استفاده کنید.

اگر به دنبال یک سنتور با حجم و رزونانس عالی هستید، می‌توانید ساز مورد نظر خود را در بین مدل‌های برند موسوی پیدا کنید. سنتور موسوی سازی خوش صدا و با کیفیت است که متناسب با نیاز نوازندگان نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ساخته شده است.

این سنتور از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و از چوب گردو مرغوب و کهنه در ساخت آن استفاده شده است. قیمت سنتور موسوی ۲ میلیون تومان به بالا است.

سنتور ماهور یک ساز زیبا و خوش صدا است و این ساز تماما از چوب گردو بوده است واکثر چوب‌های به کار رفته در آن سالم و بدون گره هستند.

ضخمات صفحه رویی و صفحه زیری این ساز کاملا استاندارد بوده و با کوک کردن بالاتر از دیاپازوم ساز دچار مشکل نمی‌شود.

جنس سیم‌های ساز کره‌ای و با کیفیت خوب است و گوشی‌های سنتور ماهور از جنس فولاد هستند.

قیمت سنتور ماهور از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به جنس چوب به کار رفته در این ساز و میزان حرفه‌ای بودن آن، قیمت آن نیز تغییر می‌کند.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

خرید تنبک

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید تنبک باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مدل این ساز ضربی است. تنبک‌ها یا به صورت ترکه‌ای ساخته شده‌اند و یا به صورت چند تکه‌ای تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که سازهای ترکه‌ای بهتر هستند، چرا که از تکه‌های مختلف برخوردار نیستند و به همین دلیل شخص نوزانده نیز از نحوه اتصال تکه‌ها و همچنین چندگانه شدن صدای خروجی آن اطمینان حاصل می‌کند.

نکته بعدی که باید در هنگام انتخاب و خرید تنبک در نظر داشته باشید، جنس بدنه آن است. امروزه تولید کنندگان مختلفی به تولید سازهای ضربی و قدیمی ایرانی مشغول هستند که هر کدام از آن‌ها از چوب‌هایی مانند چوب درخت توت، درخت گردو، درخت کاج و… استفاده می‌کنند. در هنگام خرید این ساز به جنس و کیفیت چوب توجه داشته باشید.

اهمیت به وزن ساز نیز از دیگر مواردی است که شاید در ابتدای انتخاب و خرید تنبک اصلا به آن توجه نکنید اما در هنگام نوازندگی‌های طولانی مدت قطعا پی به اهمیت آن پی خواهید برد. البته انتخاب یک ساز سنگین و یا سبک کاملا سلیقه‌ای است و به نظر شخص نوزانده بستگی دارد.

در هنگام خرید تنبک مناسب و باکیفیت باید به جنس پوست آن توجه داشته باشید. جنس پوست به کار رفته در ساخت این ساز باید کاملا طبیعی باشد و از پوست شتر، گوسفند، بز و همچنین گوساله تهیه شده باشد و فاقد هرگونه مواد مصنوعی باشد.
توجه داشته باشید که جنس پوست به کار رفته در ساخت تنبک بر روی کیفیت صدای ساز شما تاثیر فوق العاده‌ای می‌گذارد.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

خرید سه تار

نکات مهم در خرید سه تار
در هنگام خرید سه تار نکاتی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه نداشته باشید، نمی‌توانید ساز مناسبی برای خود انتخاب کنید.

1 - دسته سه تار نباید سنگین و ضخیم باشد، زیرا بعد از مدتی بر اثر فشار سیم، خم شده و یا اصطلاحا تاب بر می‌دارد.

2 - دسته سه تار باید با دست و انگشتان شما هماهنگ باشد. برای مثال ساز با دسته باریک برای افرادی که انگشت‌های بلند یا تپل دارند، مناسب نیست.

3 - بافت چوبی صفحه و کاسه باید مشخص و بین اتصالات آن روزنه‌ای ایجاد نشده باشد، چرا که در غیر این صورت صفحه صدا دهی مناسبی نخواهد داشت.

4 - رنگ پوشش روی ساز نباید خیلی ضخیم باشد، چرا که این ضخامت خفگی صدای ساز را به همراه دارد.

5 - برای جلای سه تار از لاک و الکل استفاده کنید.

6 - زمان خرید سه ‌تار بهتر است اواسط فروردین تا اواخر مرداد باشد، چرا که در این بازه زمانی شرایط جوی، کمترین تغییرات را در چوب ایجاد می‌کند.

7 - توصیه می‌شود در هنگام خرید سه تار، یک کاور بسیار محکم برای آن تهیه کنید تا هم از شدت تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کند و هم رطوبت بر روی چوب ساز قرار نگیرد.

8 - اگر سه تار را به صورت حضوری خریداری می‌کنید، بهتر است قبل از خرید سه تار آن را در دست گرفته و تست کنید.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

آموزش هنگ درام

همانطور که می دانید هنگ درام یک ساز کوبه ای و ملودیک می باشد از این رو نواختن آن نیاز به نت شناسی و ریتم شناسی دارد. در آموزش هنگ درام مبتدی شما اصول ابتدایی نواختن را با این ساز آموزش می بینید. این ساز یک کوک ثابت دارد و بیشتر آن به صورت دیاتونیک می باشد.

آموزش هنگ درام هم همانند دیگر سازها به عوامل متعددی همچون استعداد، تلاش و پشتکار و از این دست موارد بستگی دارد. برای نواختن ابتدایی این ساز به طور متوسط به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است. البته منظور از تعداد این ماه ها این نیست که شما بعد از گذشتن ۳ ماه می توانید به صورت حرفه ای هنگ درام را بنوازید، خیر این تازه ابتدای مسیر است، شما زمانی حرفه ای می شوید که بتوانید هر نتی را که مدنظرتان هست را بر روی هنگ درام پیاده سازی کنید.

هزینه کلاس آموزش هنگ درام در تدریس نیمه خصوصی از ۳۰۰ هزار تومان در ماه شروع می شود و در تدریس خصوصی هم این قیمت ها از حدود جلسه ای ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

انتخاب یک کلاس آموزشی خوب می تواند موفقیت شما را در آموزش هنگ درام تضمین کند. یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی در شمال تهران اموزشگاه هنر فارابی بوده که سال هاست در این زمینه فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می تواند با کارشناسان آموزش ما تماس حاصل فرمایید.

  • honare farabi
  • ۰
  • ۰

آموزش کالیمبا

افراد هنردوستی که به دنبال تجربه هیجان انگیز با موسیقی‌های خاص هستند، قطعا آموزش کالیمبا برایشان مناسب خواهد بود. این ساز برای افرادی که دوست دارند سازشان را همیشه به همراه داشته و در هر شرایطی به آن دسترسی داشته باشند، مناسب است. ساز کالیمبا از ابعاد کوچکی برخوردار است و در یک کیف دستی به خوبی جای می‌گیرد.

برای همین افراد می‌توانند به راحتی آن را حمل کرده و در شرایط مختلف از آن استفاده نمایند. برای آموزش کالیمبا هیچ محدودیتی سنی وجود ندارد و تمام افراد می‌توانند برای یادگیری و آموزش کالیمبا اقدام نمایند. حتی افرادی که هیچ زمینه‌ای از موسیقی نداشته باشند، خیلی زود از پس نواختن این ساز زیبا و دلنشین برخواهند آمد.

در صورتی که نت‌های کالیمبا را به خوبی بشناسید و نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید، خیلی زود می‌توانید به نواختن این ساز مشغول شوید. کالیمباهای ۱۷ تیغه‌ای دارای ۱۷ نت هستند که فرد هنرجو باید برای آموزش کالیمبا آنها را به خوبی فرا بگیرد. نت‌ دو، نت پایه این ساز بوده و در وسط قرار دارد. این نت دارای بم‌ترین صدا بوده و زیرترین صدا را نت می به خود اختصاص داده است.

  • honare farabi